گزارش کمیته خراسان از تجمع پرستاران ایران در مقابل مجلس ( بخش اول )

آمار مطالب

کل مطالب : 474
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 46

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 56
باردید دیروز : 3
بازدید هفته : 60
بازدید ماه : 56
بازدید سال : 2790
بازدید کلی : 13412

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 56
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 60
بازدید ماه : 56
بازدید کل : 13412
تعداد مطالب : 474
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : یک شنبه 10 اسفند 1389
نظرات

 

مقدمه :

در گروه ها ی پرستاران ایران بحث از این بود که پیگیری های تجمع 23 آذر به نتیجه نرسید و درکارگروه تشکیل شده اعضای کمیته با دفتر ریاست جمهوری هر چه بوده فقط وعده بود و وعده و قول پشت قول و هیچ دستاوردی نداشت .

آنچه نصیب پرستاران از این تجمع شد آگاهی گسترده ی جامعه  پرستاری و بیداری و رشد و اتحاد بود که آنان را در راه رسیدن به خواسته های قانونی خود یعنی اجرای کامل و بی قید و شرط قانون تعرفه گذاری و عدالت در پرداخت ها مصمم تر کرد و البته این هم دستاورد کمی نبود.

اگر در سایت های خبری و صدا وسیما از پرستار فقط در روز پرستار یادی می شد به برکت این حرکت جمعی پرستاران ؛ بیان مشکلات آنان نقل مجلس خبرگزاری ها شد که در سایت های گوناگون خبری  بحث و گفتگوهای فراوانی را بوجود آورد که گاها آن گزارشات و خبر ها با پاسخ پرستاران به شکل کامنت ها در سایت های خبری و پیامک به برنامه های سیما روبرو می شد

در مجموع غیر از وزارت بهداشت و درمان که خود را به خواب زده بودند و جمع پرستاران معترض را صد نفر هم نمی دیدند اما سایر رسانه ها و چشمان بیدار جامعه دیدگاهی جدای از دید وزارت داشت و این بخوبی در رسانه ها و نیز واکنش مسولان وزارت به این گزارشات و پاسخ همکاران پرستار به انها مشهود است .

گروه دیگری که در این حرکت با وزارت همراه بودند مسولین صنف پرستاری بودند که در کنار گوشه ی نظرات و بیانات انها به این حرکت جامعه ی پرستاران با بی توجهی و  بی اعتنایی برخورد می شد .  

این دید متاسفانه گاها در برخی استان ها به مدیریت های پرستاری ها نیز سرایت می کرد اما لازم به ذکر است که مدیران پرستاری استان خراسان با انکه آنان در جایگاه حفظ قدرت و مسولیت خود چندان فعالیت پرستاران معترض را تایید نمی کردند اما در راه بیان اعتراض انان کارشکنی هم نمی کردند و این در مجموع عملکرد انان نگاه مثبت بود.

نمونه ی بارز آن همکاری قابل تقدیر ریاست محترم حراست دانشگاه علوم پزشکی خراسان بود که در کار جمع آوری امضای نامه به رییس جمهور همکاری داشتند و این قابل تقدیر است و نیز همکاری مترون و مسولین بیمارستان های استان خراسان بود که کمیته ی پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان از این عزیران تشکر می کند.

 

اعلام خبر تچمع پرستاران ایران در سوم اسفند در مقابل مجلس :

بحث بر سراقدام پرستاران ایران در مرحله بعد یعنی روز پرستار از قبل و در واقع در بیانیه پایانی تجمع پرستاران در بیست و سه آذر امده بود که امروز پرستاران ایران درتجمع سکوت می کنند و در روز پرستار این سکوت خود را فریاد خواهند زد هر چند تجمع سوم اسفند تجمع سکوت اعلام شده بود اما پرستاران به وعده ی خود که اعتراض بود عمل کردند و شعار هایی را در راستای حمایت از حرف های نمایندگان پرستاری خود دادند. که در اینده خواهد امد.

خبر برگزاری تجمع در روز پرستار بود اعلام شده بود اما از انجایی که نمایندگان محترم در روز پنجم اسفند جلسه ی علنی ندارند لذا مراسم به دو روز قبل یعنی سوم اسفند منتقل شد . این خبر بسرعت در گروه های مجازی و در بین همکاران پخش شد و قرار براین شد که این تجمع سراسری باشد و پرستاران از تمام ایران در این تجمع شرکت کنند.

بدنبال این تصمیم کمیته ی پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان جلسه ای برگزار کرد و درآن م اقدامات عملی برای برگزاری این تجمع باشکوه در پایتخت بررسی شد و قرار براین شد که با اطلاع رسانی وسیع در مشهد و سایر شهر ها کاروانی در خور نام خراسان از پرستاران در راه پایتخت براه بیفتد در شهرستان ها نمایندگاه انان و در مشهد کمیته خراسان متولی این حرکت شد

 

 



تعداد بازدید از این مطلب: 312
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








http://khp.ir
کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان بدنبال تجمع 23 آذر پرستاران معترض در سراسر کشور از جمله در مشهد و به دنبال دعوت دفتر محترم رییس جمهور برای پیگیری خواسته های معترضین در آن روز تشکیل گردید . در کمیته خراسان نماینده هایی ازبیمارستان های مختلف شهر مشهد و نیزشهرستان های مختلف استان حضور دارند واین کمیته ها محل تصمیم گیر واعلام خواسته های پرستاران در سطح کشور می باشند .


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود